Träningsdejt

Posted on Posted in Träning

Hej!

Imorse krigade jag mig ut genom snön för en efterlängtad träningsdejt med Joanna. Det var ett bra tag sedan vi tränade ihop, så det var verkligen på tiden 🙂 Vi hade bestämt att vi skulle träna överkroppen och det var tur, för jag har så mycket träningsvärk i benen från fredagens pass att jag inte riktigt vet vart jag ska ta vägen, haha. Jag upptäckte i alla fall att det finns en bra sak med slask: man kan hasa fram utan att lyfta på fötterna, perfekt när man har träningsvärk 😛

På dagens pass så körde vi överkropp (fokus: rygg, axlar, triceps) och körde ganska många repetitioner i alla övningar (12-20 reps). Nu när jag ska iväg på surf camp i februari så kan det nog vara bra att försöka bygga upp lite extra styrka i överkroppen 🙂

Träningspass för överkroppen

Super set (4 varv)

Latsdrag, 15 reps
Tricepspressar i kabelmaskin, 15 reps

Super set (4 varv)

Enarmsrodd, 12 reps/arm
Sneda axellyft i kabelmaskin, 12 reps/arm

Super set (4 varv)

Rygglyft, 15 reps
valfri magövning (situps/sneda situps/benlyft/cykel osv), 20 reps

Cirkel (3 varv)

Här valde vi 4 eller 5 övningar, satte vi en timer och körde utan vila i 7 minuter med 20 repetitioner/övningar. Vi bytte några övningar mellan varje varv. Varje varv innehöll 4 eller 5 av följande övningar

Armhävningar
Situps på matta/medicinboll
Dips
Axelpressar
Rodd med gummiband/hantlar
Tricepspressar med bicepscurl
Stepup steg på låda

Efter det där kan jag lova att vi var rejält möra i överkroppen, haha. Vi hade båda brutalt mycket träningsvärk i ben/rumpa, så vi körde lite stretching för det och avslutade med 20 minuters gång i uppförsbacke på bandet. Jag älskar verkligen såna här träningspass, att köra med en kompis på helgen för då har man tid att både träna och umgås extra länge 🙂

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *