Träning

Svettigt cirkel för lår, rumpa och mage

I helgen mötte jag upp två bootcamp-tjejer för ett härligt lördagspass. Grunden i passet var en cirkel med funktionella styrkeövningar för lår, rumpa och mage. Vi använde oss alltså av stänger, hantlar, kettlebells, gummiband och vår egen kroppsvikt, men inga maskiner.
Vi var i Adidas X Fashionablefit Studio och eftersom det bara var vi där så ställde vi upp så att vi alla kunde köra alla övningar samtidigt 🙂 Efter cirkeln kände vi att vi ändå hade lite kvar att ge så vi körde en ”grand finale” med övningar för att få ut flåset och krama ur det sista ur musklerna.  Jag satte på min ”GRL PWR” spellista på högsta volym och så körde vi igång 🙂

Träningspass för lår, rumpa och mage

Uppvärmning: dynamisk stretch + 1 varv i cirkeln med lägre vikt
Cirkel: 45s/övning, 15s vila. 5 varv
– Good mornings
– Sneda situps
– Hip thrusters
– Situps m vikt
– Kettlebell sumo squats
– Magrotationer med vikt
– Sidosteg med gummiband
Grand Finale: 45s/övning, 15s vila. 1 varv
– Burpees
– Mountain climbers
– Squat jumps
– Plankan

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *